31 may 2020

Tarea del 1 al 5 de Junio


Hello everyone!! Good morning!!
What day of the week is it?
What is the date?
Today we start a new month: JUNE!!


El próximo viernes se celebra el "Día Mundial del Medio Ambiente". Cada uno de los cursos tenéis alguna actividad relacionada con esta celebración.
Aquí os dejo esta canción como homenaje a ese día.
Let´s sing! Come on! You can do it!



Tarea de sexto ( 6th grade )

Hello sixth graders!!
How are you going?
Let´s cook this week!


Este va a ser nuestro pequeño gesto para conmemorar el "Día Mundial del Medio Ambiente", hacer una receta con fruta de temporada.
Consumiendo fruta y vegetales de temporada, contribuimos a cuidar nuestro entorno. Aquí os dejo  dos ejemplos de cómo hacer un SMOOTHIE.

You can use FRESH FRUIT


or you can use FROZEN FRUIT


TAREA DE INGLÉS:

- SPEAKING: The activity for this week is to make a Smoothie.
Entonces la actividad de esta semana consiste en hacer esta receta en inglés, refrescante y con muchas vitaminas. Los ingredientes básicos son  plátano, yohurt y leche. El resto de fruta a añadir va en gustos. Aprovechad la fruta de temporada, es un buen momento.

- HOW DO I  PREPARE MY SPEAKING? ( ¿Cómo preparo mi Speaking? )
You are going to use "have to" ( Unit 5 )
Entonces vas a tener que usar esta estructura en los los pasos de la receta. Usa  también "First" y "Then".
Vamos a hacer este ejercicio  de la página 53 para que lo entendáis mejor.

 
1.- First you have to wash the strawberries.
2.- Then  you have to chop the strawberries.
3.- Then you have to weigh the flour. 
4.- Then you have to mix  the milk and the egg.  
5.-  Then you have to add the flour.
6.- Then you have to fry the pancakes. 
7.- Add the strawberries.
8.- Finally you have to add the sugar. 

-  STEPS TO MAKE MY VIDEO ( Pasos para hacer mi video )  
1.- Presentación: Hello, today I am going to.......
2.- Nombrar los ingredientes: These are the ingredients....
3.- Nombrar los pasos: These are the steps. First...... Then......


Esta video me lo tenéis que enviar a mi correo a lo largo de esta semana.







Tarea de quinto ( 5th grade )

Hello fifth graders?
How are you going?
Let´s save water!
Un gesto para conmemorar el "Día Mundial de Medio Ambiente" es ahorrar agua.
En el tema 6 tenemos una lectura "World of water" en la que también se nos recuerda la importancia de no malgastar el agua.


Activity one: Read "World of Water"



Activity two: Do exercises from Activity Book , page 63


El ejercicio 4 me lo mandáis al correo.



TAREA EXTRA



El viernes corregimos la tarea.

Exercise 1
1 = salt water       2 = fresh water               3 = oceans                4 = rivers
5= lakes               6 = under the ground      7 = snow and ice      8 = reservoirs

Exercise 2
1 = salt  water
2 = fresh water
3 = 97% 
4 = 3%
5 = river
6 = under the ground
7 = snow and ice
8 = reservoirs
9 = oceans

TAREA EXTRA

1.- Save            2.- Protect                      3.- Put       4.- Don´t cut down         5.- Recycle           6.- Save
7.- Recycle       8.- Don´t throw away    9.- Plant    10.- Don´t  have             11.- Put                 12.- Be            




Tarea de tercero ( 3rd grade )

Hello third graders!
How are you going?
Let´s recycle!


No nos olvidemos de reciclar, cada objeto a su contenedor. Este va a se nuestro pequeño gesto para conmemorar el "Día Mundial del Medio Ambiente".

RECYCLE 


Esta semana toca trabajar un poquito más. Fijaros bien en lo que viene a continuación
Read carefully.


First: Vocabulary
Breakfast = Desayuno
Lunch = comida
Dinner = Cena

Second: Grammar
Have = Tomar
En esta unidad usamos "HAVE" para tomar alimentos. Examples:
1.- I have milk and biscuits for breakfast = Tomo leche y galletas para desayunar.
2.- I have pasta for lunch = Tomo pasta para comer.
3.- I have a sandwich for dinner = Tomo un sandwich para cenar.

Ahora ya podéis hacer las actividades.

Exercises 1 and 3 ( page 59 )


Exercise 2 ( page 60 )



TAREA EXTRA

El viernes corregimos la tarea.

Exercise 1 ( page 59 )
2 / 3 / 10 / 6
8 / 9 / 11 / 5
1 / 4 / 7 / 12

Exercise 3 ( page 59 )
1.- vegetables
2.- rice
3.- dinner
4.- ham
5.- breakfast
6.- lunch

Exercise 2 ( page 60 )
1
I have toast and jam for breakfast.
I have sandwiches for lunch.
I have eggs and sausages for dinner.
2
I have toast and orange juice for breakfast.
I have vegetables and chicken for lunch.
I have salad for dinner. 



24 may 2020

Tarea del 26 al 29 de Mayo

Hello everyone!! Good morning!!
What day of the week is it?
What is the date?
What is the weather like today?


Esta semana termina el mes de mayo y tenemos que despedirnos de Maya.
 Aprendimos muchas cosas interesantes sobre distintas celebraciones en Estados Unidos, incluso desde la distancia, hasta aprendimos a hacer Guacamole!. Os ayudó a mejorar vuestros speakings
y a perder el miedo a comunicaros en inglés. 

Maya, we wish you all the best!! 


Tarea de sexto ( 6th grade )

Hello guys!!
How do you feel today?

We continue with unit 6 and the future : "going to"
Para reforzar y afianzar esta estructura vais a hacer las actividades de las páginas de refuerzo.




El viernes corregimos la tarea.

Exercise 1 ( page 101 )
1.- Lisa //  2.- Meg //   3.- Anna //  4.- Sue

Exercise 2 ( page 101 ) 
1.- She isn´t going to read a book.
     She is going to paint a picture.
2.- He isn´t going to eat a sandwich.
     He is going to read a book.
3.- He isn´t going to paint.
     He is going to swim in the river.
4.- She isn´t going to swim in the river.
     She is going to walk in the forest.
5.- The dog  isn´t going to walk in the forest.
      The dog is going to eat a sandwich.

Exercise 1 ( page 102 )
1.- I am gong to go to the beach.
2.- I am going to play volleyball.
3.- I am going to swim.
4.- I am going to read a book.
5.- I am going to listen to music.
6.- I am going to sleep at the beach.

Exercise 2 ( page 102 )
1.-What time are you going to get up tomorrow?  A
2.- Where are you going to go?  B
3.- What are you going to do?  D
4.- Where are you going to eat?  F
5.- What time are you going to come home?  C


Tarea de quinto ( 5th grade )

Hello 5th graders?
How do you feel today?

Esta semana retomamos los Readings.
You have to read "Don´t burn the fish!"




Activities:
1.- Read and answer.
     Remember:
     - Tenéis que copiar las preguntas en la libreta ( copy with pen and answer with pencil, PLEASE )
     - Tenéis que usar la respuesta larga. Revisad los últimos readings.


2.- Activities 1, 2 and 3 ( activity book, page 64)




TAREA EXTRA

El viernes corregimos la tarea.

1.- Read and answer.
1.- He is a cook.
2.- She is a waitress.
3.- She doesn´t like Chinese, French or Indian food.
4.- Because the restaurant is very busy.
5.- There is bread and olives. There is fish and salad for the main course and strawberries for pudding.
6.- No, he doesn´t.


Activity Book ( page 46 )
Exercise 1
1.- humorous          2.- waitress          3.- restaurant          4.- menu
5.- barbecue           6.- course             7.- costumer            8.- waiter

Exercises 2 and 3: son respuestas personales pero yo voy a hacerlos como ejemplo.
Exercise 2:
I think this humorous story is GREAT.
My favorite character was NICK.
My favorite part was when Nick and Katy are eating at the beach.

Exercise 3:
Circle yes or No and then write,
I like thoughtful presents because they make me happy.

TAREA EXTRA
1.- They play basketball on Saturdays.
2.- She is reading a book in this moment.
3.- My parents dance on Monday night.
4.- You are playing the guitar now.
5.- They are watching a film in this moment.
6.- They play tennis every afternoon.
7.- He is cooking now.
8.- I am doing my homework at the time.
9.- She goes to the cinema once a week.
10.- He is sleeping now.